E-recruitment masterclass

"de beste mix tussen academische achtergrond en praktische bruikbaarheid"

De ideale workshop voor ervaren recruiters die in hun bedrijf een digital talent acquisition strategie willen implementeren.  De vier pijlers waarop een evenwichtige  e-recruitment strategie is gebaseerd worden uitgebreid toegelicht.  Na deze opleiding heb je een e-recruitment strategie op maat van jouw bedrijf en ben je in staat om ze te gaan implementeren.  Je leert niet alleen wat mogelijk is, maar ook hoe je het zelf moet uitvoeren.  Je krijgt een idee van de te verwachten kosten en ROI en objectief advies over mogelijke leveranciers.  

Inhoud van de opleiding e-recruitment masterclass
 

  1. De eigen jobsite: Hoe haal je het maximum uit je eigen jobsite?

    Vindbaarheid: Je mag een pracht van een website hebben, maar als niemand hem vindt brengt hij niets op.  Hoe zorg je dat jouw vacatures bovenaan komen te staan bij Google? Zoekmachine marketing wordt in deze opleiding bevattelijk gemaakt voor mensen zonder technische voorkennis.  Copywriting van vacatures in functie van SEO en SEA campagnes opzetten. Heel concrete tips voor HR professionals die niet blind willen vertrouwen op hun marketing afdeling of die zelf de handen uit de mouwen willen steken. En met de komst van Google for Jobs in België wordt dit belangrijker dan ooit.

    Meetbaarheid: Waar komen de bezoekers op jouw jobsite vandaan?  Welke trefwoorden gaven ze in in Google om jouw site te vinden?  Google Analytics en Hotjar efficiënt leren inzetten om een betere jobsite te krijgen.

    Efficiëntie:  Een goede usability studie laat je toe om je site zo efficiënt mogelijk te maken. Neem de bezoekers bij de hand en zorg dat ze doen wat je van hen verwacht, namelijk solliciteren.
  2. Commerciële jobsites: Jobat, Monster, stepstone, Vacature, VDAB, ...  We kennen ze allemaal.  Maar welke van die sites werken nog?  En hoe haal je het maximum uit die vaak dure samenwerking?  En wat met de aggregatoren? Indeed, Simply Hired, Careerjet,...  Zijn ze de investering nog waard nu Google for Jobs ook in België gelanceerd werd?
  3. Social media: Hoe gebruik je Linkedin en Facebook om efficiënt te rekruteren?  Is Twitter nog relevant?  Kan je aan je employer brand werken via Instagram en Pinterest?  Hoe maak je een content marketing plan en welke tools gebruik je om die content zo efficiënt mogelijk te gaan verspreiden?
  4. ​​​Next generation recruitment: Hoe evolueert de wereld van de digital talent acquisition?  Rekruteren via apps, geautomatiseerde "member gets member" en social referral campagnes opzetten, chatbots gebruiken,  retargeting, applicant tracking systemen,  ...  Gericht, geautomatiseerd, innovatief en opvallend.

Doelgroep opleiding e-recruitment masterclass

  • ervaren recruiters die zich willen specialiseren in e-recruitment en digital talent acquisition
  • marketers en e-marketers die hun HR afdeling willen helpen met employer brandig en recruitment marketing
  • freelance recruiters die hun marktwaarde en succesratio willen vergroten

Troeven van de opleiding e-recruitment masterclass

  • de meest volledige e-recruitment opleiding op de markt
  • theorie en praktijk lopen naadloos in elkaar over
  • tijdens de opleiding maak je je eigen recruitment strategie op maat
  • gegeven door Lieven Van Nieuwenhuyze,  gastprofessor social media marketing en e-recruitment aan Ehsal Management School, UA en AMS,  met meer dan 15 jaar praktijkervaring.

Prijs

Deze opleiding wordt enkel inhouse gegeven.  €3.200 excl. BTW voor de volledige tweedaagse opleiding en de begeleiding bij het uitwerken van uw strategisch plan, ongeacht het aantal deelnemers. Concurrentie analyses of specifieke marktstudies kunnen vooraf worden uitgevoerd.  Neem gerust contact op indien u hier meer informatie over wil.

Betaling via opleidingscheques KMO portefeuille mogelijk.